吉田伊織 Iori Yoshida

北海道札幌市出身。各種の職業を経た後、映画館で映写技師を務める。光学4チャンネル方式の初期であり、そのためのデコーダーを自作し計5館で興行に使用。自宅でも日本で初めて? サラウンド再生の実験をしていた。その後上京し映画のポストプロダクションの試写室に勤め、その経験を活かして映像・音響の批評活動を始める。自宅では3管式プロジェクター(Cine7)を使ったシアター「さかしま亭」を運用中。賃貸6畳間の小空間でAVを志すという庶民派も魅力。趣味は、オーディオの自作や古本屋めぐり。また13歳から時折手にするクラシックギター。最近はアルベルト・ネジメ氏(スペインの名工アントニオ・マリンの弟子)に自分の手に合うギターを作ってもらいご機嫌。バイオリン、テルミン(イーサウェーブ)も所有している。

 

Born in Hokkaido. He is very known by his career as a cinema projectionist. He is also a pioneer for his trial on mulch channel audio experiment at home. He worked in a movie production company for years, and with this experience, he started his career as a audio and visual critic. He constructed his own customised theater "Sakashima-tei" with Barco CRT projector "Cine 7" at home.